Hjälpmedelscentralen



Hade svårt att somna igår kväll så det blev att chatta med världens bästa Amdréa istället! 😊 Idag är det ganska tråkigt väder utomhus, Ingen sol och ganska blåsigt. Men vad gör det, jag trotsar vädret med shorts, linne, kofta och jacka. Jag som verkligen älskar sommar och shorts. 

Sitter just nu på hjälpmedelscentralen igen och jag börjar tröttna på detta här. Att behöva åka hit varje vecka känns ganska onödigt men hade dom gjort det ordentligt från början så hade jag inte behövt åka hit idag igen. Förra veckan var jag här för att fixa bromsen på min rulle och även lite annat. Frågade även då om som skulle kunna hjälpa mig med att sätta på mina Marathon Plus däck och slangarna på rätt rulle men nej då. Dom gav mig ett telefonnummer till en cykel man och han kom igår (tisdag) hem till mig på besök och tittade vad jag behövde hjälp med. Och han meddelade mig direkt att han inte kunde hjälpa mig pga att han skulle åka på begravning i Norrland och kunde därför inte hjälpa mig. Typiskt! 

Ringde till hjälpmedelscentralen till Stefan där och pratade med honom. Jag övertalade honom med att hjälpa mig och givetvis kunde han det. Nu är mina hjul äntligen klara och hela 8,5 luft är det i mina däck och jag känner mig taggad till Stockholm Marathon 2014, HERE I COME!!!!! 

Nu ska jag hem för att tvätta mina kläder så att jag har ett Stooort utbud med att välja kläder inför min Stockholms tur i helgen som kommer, det ska bli så himla roligt! 


Kommentera här: